Va de productes, i sobretot, de persones!

Va de productes, i sobretot, de persones!

Avui en dia creix la tendència dels consumidors d’afegir a la seva compra setmanal alimentació de qualitat. Els productes frescos tornen a estar en boca de, cada vegada, més gent preocupada pels seus hàbits de consum alimentari. En aquest punt és on entren en joc els mercats municipals.

Moltes són les característiques que fan que cada vegada més gent “torni” a trepitjar els mercats municipals, entre d’altres perquè són un exemple de model sostenible de proximitat. Proximitat pel que fa a l’accés ja que es situen al bell mig de les ciutats i pobles, però també proximitat pel fet de ser afavoridors de la comercialització de productes locals i regionals. Per això, hem de reivindicar els mercats com la millor opció en els canals curts de distribució, en la oferta de producte KM0 i ecològic. Avui en dia, i en tendència creixent, hi ha paradistes que compren directament al pagès i poden oferir als clients productes directament de l’hort o inclús parades de mercat que són directament dels pagesos productors.

També podem dir que el sentiment de responsabilitat té molt a veure amb la tornada als mercats municipals. Una compra acurada i racional fa que el malbaratament alimentari disminueixi i això crea en el client de mercats municipals una sensació de responsabilitat que no sent quan fa la compra d’aliments frescos en un supermercat. En això els supermercats podríem dir que s’estan “posant les piles” ja que cada vegada més intenten assemblar-se als mercats incorporant en tots ells peixateries i carnisseries dins el propi supermercat per oferir porcions de producte al gust del consumidor.

A més, com no parlar de la confiança que generen els bons paradistes de mercat. La despersonalització de les grans superfícies ens va bé com a consumidors per fer una compra anònima. Per contra, el paradista de mercat coneix els teus gustos i el dels teus, sap quin gènere oferir-te, com cuinar-lo de la millor manera i, a més, el “carinyo”, la professionalitat, la passió i el tracte que desprenen és un valor afegit que ens animen a comprar als mercats. També, com no, la confiança de tornar al dia següent per dir-li que un producte no ha sortit bé!!

El tracte amb persones en un món cada vegada més digital fa més potent la figura dels mercats municipals als pobles fent d’aquests vertebradors i dinamitzadors del comerç i de la vida social de l’entorn.

Però això no és tot! L’adaptació dels mercats municipals al nou segle té molt a veure amb el retorn dels consumidors. Un mercat ha de ser accessible, amb amplis horaris, atractiu i actiu per tal de captar l’atenció, d’entretenir i d’adaptar-se… ha d’enamorar!

Facebooktwitterlinkedinyoutubeinstagram


Idioma »